14. huhtikuuta 2015

TIISTAIKIN ON TOIVOA TÄYNNÄ

Pesijät olivat eilen mukanaan fysioterapeutti, joka erikoistunut apuvälineisiin. Uutta nostoliinaa emme saaneet, koska nykyinen on sopivan kokoinen, jota mieltä minä olen koko ajan ollut. Mutta suihkuliina tuli. Tarkoittaa, että se on koko pesun ajan puolisossa kiinni, on täynnä reikiä ja sallii siis pesun. Saamme myös kylpyhuoneen kynnykselle luiskan, jotta pesijöillä on helppo suihkutuoli sinne työntää. Puolison vuode tullaan korjaamaan. Toinen laita ja pääty eivät pysy paikoillaan. Minä puolestani annoin fysioterapeutille mukaan Eeva-kävelytelineen. Vie turhaa tilaa, eikä puoliso enää sitä käytä. Tähän kaikkeen suttaantui osa aamupäivää ja pääsin lopulta lounaan tekoon.

Suihkunostoliinasta vielä. Kiinnitykset monimutkaisempia kuin "tavallisessa" ja pahoin pelkään, että ensi maanantaina ei sen käytöstä tule mitään. Fyssari kyllä kirjoitti ohjeet, jotka annan pesijöille. Hehän ovat aina eri ihmisiä, josta eilen jälleen kerran keskustelin: mitä varten eivät samat käy omilla vuoroillaan? Tuntuu olevan ikuisuuskysymys.

Verovirasto lähetti postia. Puoliso saa takaisin ja minä maksan jäännösveroa joulukuussa. Tuli postikorttikin Kapkaupungista. Kuukauden tehnyt matkaa. Kortin lähettäjät ovat jo hyvän aikaa olleet Suomessa. Kuvapuolella on Pöytävuori, pari murmelin näköistä eläintä sekä hissilaite, joka vie ihmisiä vuorelle köysirataa pitkin.

Kevät on jo näin pitkällä. Ihan kuin koko asia ei koskisi minua lainkaan. Aika livahtaa ohitseni ikään kuin vallan salaa. Päivät kuluvat vinhaa vauhtia. On vain pieni hetki ja taas on nukkumaan menon aika. "Menetin" jollain hullulla tavalla jo viime kesän ja nyt tuntuu olevan samoin. Ystäväni S, jonka kanssa eilen keskustelin puhelimessa, kysyi, jos olen joskus väsynyt. Totta kai olen ja silloin tekee mieli lyödä hanskat naulaan, mutta se menee ohi. Jokaisella on kai tämmöinen tunne joskus.  Italialainen ystäväni vaatii suorastaan minun luopuvan puolison hoidosta. Onneksi itse tiedän, mitä teen ja koska. Enkä edes suunnittele hänen viemistään lyhytaikaiseen hoitoonkaan. Meillä menee nykyisin ihan mukavasti.

Parveke odottaa kevätsiivousta, torstaina on tuuraajapäivä ja tänään tuo Herkku tilaukseni. Mikäs tässä on ollessa! Päivä on tiistai ja toivoa sekin täynnä.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti